A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: mysql_real_escape_string() expects parameter 2 to be resource, boolean given

Filename: mysql/mysql_driver.php

Line Number: 227

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: mysql_real_escape_string() expects parameter 2 to be resource, boolean given

Filename: mysql/mysql_driver.php

Line Number: 227

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: mysql_real_escape_string() expects parameter 2 to be resource, boolean given

Filename: mysql/mysql_driver.php

Line Number: 227

 Redukčná diéta | FRESHdiet

NutriTip

Aká je redukčná diéta

Aká je redukčná diéta

Základom redukčnej diéty majú byť potraviny s nízkou energetickou hustotou, nízkym glykemickým indexom a denným príjmom energie od 5 000 do 6 000 kJ. Pri redukčnej diéte je nevyhnutná zmena zloženia stravy.


Potrebné je v jedálničku kontrolovať celkový denný príjem energie, tukov a jednoduchých cukrov. Aj počas redukčnej diéty je potrebné prijímať pestrú a vyváženú stravu, ktorá má optimálny pomer všetkých základných živín, obsahuje ochranné látky ako sú vitamíny, minerály, enzýmy a vlákninu. Počas redukčnej diéty sa na celkovom dennom príjme energie majú sacharidy podieľať maximálne 50 - 55 percentami (z toho 95 percent by mali tvoriť sacharidy s vysokým obsahom vlákniny a maximálne 5 percent jednoduché sacharidy), bielkoviny 20 až 25 percentami a tuky 20 až 25 percentami. Chudnutie sa naštartuje vtedy, keď bude zloženie stravy zodpovedať týmto pravidlám a jej príjem bude pravidelný, čo znamená 3+2 jedlá denne.

K zásadám redukčnej diéty patrí aj pravidelný a dostatočný príjem tekutín.

Pre efektívne chudnutie je dôležité aj správne rozloženie prijatej energie počas dňa.

Raňajky by mali tvoriť asi 25% celkovo prijatej energie za deň, desiata asi 10%, obed 35%, olovrant 10% a večera 20%.
Prečo je pravidelnosť taká kľúčová? Pravidelný príjem stravy udržuje relatívne stálu hladinu krvného cukru, čo umožňuje dobre kontrolovať pocit hladu a sýtosti a zabraní tomu, aby sa metabolizmus spomalil a prešiel na ,,šetriaci režim“, ako sa stáva pri diétach spojených s hladovaním. Pravidelnosťou predchádzame vzniku nekontrolovateľného hladu a udržiavame správnu intenzitu metabolizmu. Hlad sa dá dobre kontrolovať najmä dostatkom vlákniny a vody v strave, a tiež aj príjmom bielkovín, ktoré dobre zasýtia. Výber potravy má byť aj počas redukčnej diéty taký, aby uspokojil vaše chute, bol prirodzený a nenáročný na prípravu.
BLOG
RECEPTY
Sledujte nás na Facebooku banner