A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: mysql_real_escape_string() expects parameter 2 to be resource, boolean given

Filename: mysql/mysql_driver.php

Line Number: 227

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: mysql_real_escape_string() expects parameter 2 to be resource, boolean given

Filename: mysql/mysql_driver.php

Line Number: 227

A PHP Error was encountered

Severity: Warning

Message: mysql_real_escape_string() expects parameter 2 to be resource, boolean given

Filename: mysql/mysql_driver.php

Line Number: 227

 Aerobný pohyb pri chudnutí | FRESHdiet

Pohyb

Aerobný pohyb

Prekážky v chudnutí Prečo má aerobný pohyb vyšší „redukčný potenciál”?

Aerobný pohyb je pohyb dlhšieho trvania, s intenzitou 50 až 70% vašej maximálnej tepovej frekvencie. Telo pri tomto pohybe fyziologicky využíva ako zdroj energie prevažne mastné kyseliny a to je dôvod, prečo je aerobný pohyb pri redukcii hmotnosti najlepšou voľbou.

Aký je aerobný pohyb?

Počas aerobného cvičenia nevzniká v tele kyslíkový dlh. To znamená, že organizmus, konkrétne jeho srdcovocievny systém, je schopný zabezpečiť dostatočné množstvo kyslíka pre činnosť svalov, ktoré sú namáhané. Vo svaloch vďaka dobrej cirkulácii krvi sa nehromadí laktát, látka, ktorá spôsobuje svalovú horúčku. Pre chudnutie je odporúčaná intenzita cvičenia v rozsahu 50 až 70% maximálnej tepovej frekvencie s dobou trvania 30 až 60 minút. Zdrojom energie pre tento typ pohybu sú v prevažnej miere mastné kyseliny a menej svalový glykogén, teda cukor, ktorý je ako zásoba energie uložený vo svaloch.

Typy cvičenia a športov.

Sú to typy športov a cvičenie, pri ktorých dosahujete tepovú frekvenciu v rozmedzí 50 až 70% vašej maximálnej tepovej frekvencie. Napríklad vytrvalostný beh, bicyklovanie, aerobic, bežkovanie, kardio fitness, špeciálne redukčné cvičenie kompliment®...

Kde sa nachádza vaša aerobná zóna? Otestujte sa.

Jednoduchými testami môžete zistiť osobnú zónu aerobnej tepovej frekvencie a úroveň vašej telesnej kondície.

Výpočet tepovej frekvencie Vzorec pre výpočet % max TF
(maximálna tepová frekvencia):

TF = (220 - vek) x f
f = % max TF/100

Tento vzorec je všeobecný, vaša osobná aerobná zóna závisí od trénovanosti a stavu kardiovaskulárneho systému...

Príklad pre výpočet aerobnej zóny pre vek 30 rokov:

TF = ( 220 - 30) x 0,6 = 114
TF = ( 220 - 30) x 0,7 = 133

Ak máte 30 rokov vaša aerobná zóna sa nachádza v rozmedzí 114 až 133 tepov za minútu.

Aerobná zóna a telesná kondícia

Podľa veku a fyzickej kondície zistite vašu aerobnú zónu tepovej frekvencie.

Rýchly výpočet aerobnej zóny TF pri nadváhe
Podľa vzorca Inštitútu kompliment®

TF = TF kľudová + 30 až 40 tepov
TF kľudová = počet tepov v pokoji za 1 minútu


Ak máte nadváhu a pravidelne necvičíte, aerobnú zónu tepovej frekvencie si rýchlo vypočítate podľa vzorca Inštitútu kompliment®.

Metóda hovorového testu (TALK test)

Metóda hovorového testu alebo talk test, je jednoduchý spôsob určenia intenzity cvičenia, ktorý je založený na posúdení rečového prejavu počas cvičenia. Keď počas cvičenia môžete hovoriť bez obmedzení, intenzita zodpovedá aerobnému cvičeniu. Keď musíte „lapať“ po dychu, intenzita cvičenia je vysoká a cvičenie má charakter anaeróbnej záťaže.

Test zistenia funkčnej úrovne (Ruffierov funkčný test)

Test zistenia funkčnej úrovne alebo Ruffierov funkčný test jednoduchým spôsobom zisťuje funkčnú úroveň srdcovocievneho systému.

Pre výpočet Ruffierovho indexu (RI) sa používa vzorec:

RI = [(S1 + S2 + S3) - 200]/10.


Pričom S1 je tepová frekvencia v kľude, počas relaxu, S2 je tepová frekvencia po maximálnej záťaži, S3 je tepová frekvencia po jednej minúte odpočinku po vykonanej maximálnej záťaži.
Ráno po prebudení a 5 minútach sedenia zistite vašu kľudovú tepovú frekvenciu za jednu minútu (S1). Počas ďalších 45 sekúnd odcvičíte 30 drepov a bezprostredne po docvičení odmerajte vašu minútovú tepovú frekvenciu (S2). V priebehu jednej minúty sa v sede vydýchajte a odmerajte si minútovú tepovú frekvenciu (S3).
Zistené hodnoty dosaďte do vzorca. a vypočítajte RI.


Vyhodnotenie Ruffierovho testu

Ruffierov index funkčný stav organizmu
hodnota do 3 výborný 
3,1 - 7 dobrý 
7,1 – 12 priemerný 
12,1 – 15 nízky 
menej ako 15 veľmi 
BLOG
RECEPTY
Sledujte nás na Facebooku banner